onsdag 3 september 2008

lycka på papper

och hon kommer!
hjärtat mitt...
visserligen bara på en veckas (och en dag) semester, och det fram emot slutet på oktober, men hon kommer. och när vi fick bekräftat att hon fick semestern godkänd trots nya jobbet, och de "billiga" flygbiljetterna faktiskt fanns kvar idag med, och tåget går ända fram till stationen hon faktiskt ska av på - ja då bara fånlog jag och hoppade runt, runt, runt. mest i mitt inre dock, hoppandet, men flinet - det har alla fått sett hela dagen lång (och antagligen inte fattat ett dugg av).
jag till och med lämnade huset utan min mp3. och utan att märka det själv. för att jag sjöng helt på egen hand.
då är man nöjd.

och dessutom ska jag få dricka öl snart!
även om jag skarpt misstänker att när de säger att de ska "ta en öl", kollegorna, så är det inte på samma sätt som när jag tar en öl. som mer är som fyra öl. utan faktiskt en. men inte ens det gör någonting.
alkohol och kärlek.
sånt ska det va!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kom hit. o drick. minst sju. med mej.

Anonym sa...

annars kan man roa sig med att smälla i sig dom fyra ölen på samma tid dom dricker en. funkar finfint!=)