måndag 30 mars 2009

sommartid och andra nymodigheter

oändligt, otroligt trött vid ett skrivbort i en liten pluttstad.
inte för att jag rent generellt är så där imponerande pigg till vardags, men jag tror ändå att sommartidsomställningen har sitt fula finger med i spelet. (att jag sen pratade i telefon till runt midnatt, det är en småsak).
om man nu ska envisas med sommartid, kan man inte bara behålla den där fina traditionen att ställa tillbaka klockan på hösten och strunta i att ställa fram den på våren? sistnämnda verkar onödigt.
i övrigt huserar en hittekatt i min lägenhet, och ska vad det ser ut hyfsat snart yngla av sig. den stadsdel som är min kryllar av upphittat-affischer, men ingen hör av sig.
inte helt, fruktansvärt lämpligt med okänt kattsällskap just nu i livet. tyskland väntar besök från mig om 1.5 veckor.
någon som vill ha mer spänning och förlossningsarbetet i sin närmsta vardag? hör av mig, jag kan ge er en bra deal ;)

Inga kommentarer: