onsdag 21 januari 2009

oskarshamn - an anti-tribute

jag måste bo i sveriges mest dryga, mest otrevliga, mest bittra, tråkiga lilla plutt-stad.
där människor inte ens sett ordet service-mindedness i en ordbok.
där ingen hört talas om öppenhet för olikheter eller andra människor än oskarshamnare överhuvudtaget.
där trevlighet är något som praktiseras i skymundan i folks källare, och ingen annanstans.

ännu en checkoff på anti-listan idag när jag blev utskälld av en bussförare när jag skulle köpa biljett..
anledningen var trefaldig.
1) jag försökte betala med en 100-lapp, vilket tydligen är ett fruktansvärt, fruktansvärt brott.
2) jag förvarar mina betalkort i min plånbok och alltså skymmer jag sikten för eventuella mynt (kära busschaufför - jag kan ju alltid stoppa mina kort någon annan stans. up yours, for instance. anything for your satisfaction).
och 3). jag tappade nästan en 50-öring av förvåning över att bli utskälld.

the standards for acceptable behaviours are harsh, here in smallville-fucking-oskarshamn...

1 kommentar:

Anonym sa...

du kunde ha repat hans buss när du gick av ;) /z