söndag 24 augusti 2008

me and modern medicin - the non-love story

även om jag alltid varit ett litet flum-barn i själ och hjärta, och aldrig hyst någon särskild förkärlek till västerländska medecinens bakgrundstänk, så måste något skurit sig allvarligt på sistone...
jag tål tydligen typ ingen medicin alls längre verkar det som. från en rent teoretisk aversion, så är vår antirelation plötsligt väldigt fysisk..
ge mig vilken medicin som helst, leta upp den tjusigt ihopvikta biverkningslistan i botten, välj ut 1-3 st av de mest ovanliga biverkningarna (1-100, 1-1000 eller 1-10 000) and i'll get them.
min kära co-uppsatsare tyckte jag var lite överdrivet hypokondrisk i slutet av vårterminen (medicinterminen) när jag dissade medicinerna pga de mest konstiga biverkningarna på listan, alternativt tog dem och fick dem. "du kanske helt enkelt inte ska läsa listan..." sade hon.
i wish that was so.
igår natt åkte jag till akuten kl 2.00 i hastigt påkomna, och superintensiva, bröst- och buksmärtor for no apperant reason.
boven i dramat visade sig vara den allra vanligaste sålda, receptfria hostmedicinen. som "i sällsynta fall, hos vissa personer" kan göra så där med folk.

oh, how i love being unique...
kanske kan detta vara anledning nog för att få småhutta whiskey på jobbtid dock..?

2 kommentarer:

ZuprMom sa...

Biverkningar som får den mest garvade människan att börja noja över smygande hypokondri. Inte att leka med - stackars lilla du som altid drabbas av 1-3 nerifrån och därmed ligger i riskzonen för även hypokondribieffekten! *ler*

mio sa...

hehe, inte bara nerifrån då då :P men jag har fått de mest helstörda sakerna.. helt hypokondrifritt dock, jag lovar ;)