onsdag 13 augusti 2008

det som kom att handla om något annat..

egentligen skulle detta handlat om flytten, om hur bovärden skulle kopplat in tv:n för 7 dagar sen, om hur det är på jobbet, om hur jag rädd på ett kontor kom ut för den äldsta den andra dagen, om hur snygg jag är i mina psykologkläder, och hur enormt trött jag är...

men vad skriver man när man precis fått höra på en knastrig mobiltelefon att någon sagt att ens mamma måste ändra sitt liv och lämna ens pappa annars kommer hon vara död av stress om 6 månader. om denna någon är ett medium och en gammal betrodd vän. och om denna någon är den tredje som sagt att hon måste stressa av N-U på bara några veckor? och om mamma säger att hon ska försöka, när hon lugnat ner sig lite, fast det är kanske precis tvärtom som behövs? eftersom det behövs nu?
vad skriver man då?
vad gör man då?
jag måste ha min mamma kvar, jag älskar henne så, och jag behöver henne så enormt.
vad gör man? vad gör jag?
ensam och livrädd....
vem ska trösta knyttet?
och vem ska rädda mamma?

hjälp.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vet mamma om exakt vad mediumet sa?


kramar

Anonym sa...

nej, men du.... ajajaj stackars... kramar från m

mio sa...

punaniii: jodå, det var mamma som rapporterade om det... men jag ger mig inte utan kampt, och förhoppningsvis inte hon heller.

M: tackar, sånt behövs =) ..och om det är den M jag tror, så tror jag jag drömde om dig inatt. helt appropå så där

Anonym sa...

Kanske är det den M du tror, kanske ;-)

mio sa...

m: hmmmm....nu blir jag konfunderad i huvvet här...ledtråd is fair and square? :P