tisdag 19 augusti 2008

anger management my ass!

som liten tös fick jag intrycket av att om man bara var snäll, trevlig och förstående så vann man på det och fick vad man ville i längden.
men det kanske just var med det som det var med tomten....

i alla fall har jag telefon nu :P
ringde telia, idag igen (gång 7000 på tre veckor). de talade snällt om att tyvärr så är det nog sönder hos dig och det tar oss 1 vecka att skicka en ny sak, och vi hoppas att det fungerar sen. så lycka till, bye.
men nej.
efter att vägrat lägga på och argumenterat med dem, trappat upp det och varit en riktig pain in the ass, arg, saklig, kall och well...allt annat än snäll och trevlig och förstående, så har jag nu telefon igen. efter en kvart. trots att det var stört omöjligt att under några omständigheter få det att fungera på minst en vecka.
och strategin har tenderat att fungera det senaste året, med alla jobbiga institutioner där "omöjligheter" och "väntetid" är slagord.

så vad får man för att man är snäll? jag vet att när jag är dum får jag sjukvård, tågbiljetter, telefon och internet..
antingen har jag fattat fel som liten, eller står det en sjuhimla karma och väntar på att bita mig i rumpan om ett tag som hämd för vägen till min framgång..

Inga kommentarer: