söndag 28 november 2010

packning

herr je...
jag tror jag var sjuk den dagen gud delade ut spatial planering till våra förmågor och synapsbanor. det är ju stört omöjligt!
enda positiva är att katterna älskar flyttlådor. fick de välja skulle jag befinna mig konstant ambulerande mellan lägenheter, alternativt bara ouppackad. (det sistnämnda ligger ruskigt nära sanningen de senaste 2.5 åren)..
kanske är det inte bara spatial planering som jag verkar ha undvikit att utveckla, utan planering kort och gott. inser hur jag borde ha tänkt för ett par veckor sedan när jag började förstå att vintern skulle bli ruskigt kall och snöig i år igen. idag är bilen insnöad och inplogad och jag äger fortfarande varken dubbdäck eller en snöskyffel. kan hända funkar det att skotta med en wokpanna?

2 kommentarer:

Nika sa...

Testa med wokpannan! Jag har sett värre nödlösningar än så;-). Vad sägs om mannen som saltade sin isiga uppfart med sitt bordssalt, alltså en sån där liten glasgrej med små hål i? Det slog honom inte ens att han kunde skruva av locket. Britter och snö... totala amatörer:-D

Lisa sa...

Ha ha ha = )) Wokpanna var en bra idé! Det skulle funka med en stor stekpanna i teflon också. Teflon är viktigt, snön glider ur bättre då! Annars kan en hårtork vara ett alternativ eller varför inte ställa dig bredvid bilen och se liten o hjälplös ut. Det finns män som gärna vill hjälpa kvinnor (bättre med en flicklook) i nöd. Här i skogen får jag vackert göra allt själv. Trollen är inte särskilt hjälpsamma ; )
Snökram!