tisdag 18 november 2008

jag avskyr....

..människor som skapar sig förutfattade, ogrundade antaganden om personen innan de tagit reda på om de stämmer.
jag avskyr människor som utformar sin positiva kritik med en underton av hämmande kommentarer som förvandlar det till negativ kritik utan att de behöver stå för det.
jag avskyr människor som för tillbaks en på ruta ett kring saker man jobbar med i god tro att de gör något bra.
jag avskyr människor som lägger sig i och som tror att de har patent på att utforma hur personligheten ska vara.
jag avskyr människor som inte kan stå för vad de säger.
jag avskyr människor som förstör så mycket på så lite tid.
jag avskyr människor som inte har kompetens och kunskap om det de har makt att påverka.
och jag avskyr när dessa är i maktposition gentemot mig.

jag avskyr att inte kunna säga "håll käften och låt mig vara ifred så blir allting mycket mycket bättre, och du har inte förstått det du tror dig kunna uttala dig om".

såna saker avskyr jag.

shut up and leave me alone.
och ta en kurs.

Inga kommentarer: