måndag 27 juli 2009

jag tar tillbaka vad jag sagt om...

...att jag inte klarar av att vara ledig mer än någon vecka i taget.
det går alldeles utmärkt att vara ledig! jag kan vara ledig nästan hur länge som helst om jag får betalt för det ;P
jag vet att jag bara behöver härda ut två veckor till innan två veckor tjänstledigt kickar in, men första dagen efter semestern känns......helt meningslös.
helt ensam på en övergiven avdelning. alla övriga är 50+ och har ungefär tre års sparad semester.
and i aint got much to do.
jag vill toura sverie runt med "nya" Mrs Bond och Jenny i sätet bredvid, samt kanske min egen ylande cat-choir i baksätet. sova på bryggor, spela badminton, bada, dricka öl och somna lycklig men alldeles för varm bredvid ett blont trollhårsknyte.
istället står jag mellan valet och kvalet att börja städa mitt ytterst stökiga kontor eller snurra 100 varv runt på kontorsstolen. inväntar mitt eventuella besök strax innan dagen är slut. mycket mer tid än jobb och ingen att pladdra bort timmar med.

i am bored.


Inga kommentarer: